Pages

Subscribe:

Sunday, March 29, 2009

Ukhwah Terindah

Batu pahat, 26 Mac - Barisan Kepimpinan Kelab Iqra' bersama beberapa mahasiswa UTHM telah menziarahi mangsa kemalangan jalanraya baru-baru ini iaitu Fadzli Dzul Hilmi Bin Mohd Fauzi atau lebih mesra dengan 'palie'. Beliau adalah aktivis Kelab Iqra' yang juga Mantan Majlis Perwakilan Pelajar UTHM (MPP 08/09) telah mengalami musibah apabila terlibat dalam satu kemalangan jalan raya pada tengahari Jumaat baru-baru ini. Beliau merupakan pelajar tahun akhir telah mengalami kecederaan di bahagian bibir dan mulut akibat hentakkan ketika perlanggaran antara kenderaan itu berlaku.

Sebelum itu, kunjungan di peringkat MPPUTHM 0809 oleh saudara Mohd Fadzil telah membuktikan keprihatinan beliau mewakili MPP atas kebajikan mahasiswa. Selang beberapa jam kemudian, dari Kelab Iqra’ turut hadir dalam ziarah tersebut. Beliau ditahan di wad pesakit luar setelah mendapat rawatan kecemasan termasuk X-ray Scanlation oleh pihak Hospital Batu Pahat. Kelab Iqra' mengucapkan takziah kepada beliau dan ahli keluarganya di atas peristiwa yang berlaku ini. Marilah bersama-sama kita mendoakan supaya beliau tabah dan cepat sembuh. -iqrakini


Allah SWT berfirman dalam Al-Quran:
Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. (Surah Al-Baqarah:120)

Bagi mereka berita gembira di dalam kehidupan di dunia dan (dalam kehidupan) di akhirat. Tidak ada perubahan bagi kalimat-kalimat (janji-janji) Allah. Yang demikian itu adalah kemenangan yang besar.(Surah Yunus:64)


0 comments:

Post a Comment