Pages

Subscribe:

Thursday, March 26, 2009

Sambutan 10 Tahun Kelab Iqra' UTHM


Laungan memuji kebesaran Allah bergema sekitar tamatnya majlis penutup Program Sambutan 10 Tahun Kelab Iqra 21 Mac yang lalu. Kini yang tinggal adalah gerak kerja menghantar semula barangan-barangan yang dipinjam dari Pusat Tanggungjawab (PTJ) yang berkenaan. Program yang berlangsung dengan perasmian bersama Konsert Azhan Atan sebagai pembukaan majlis telah mendapat sambutan kira-kira 400 orang dari pelbagai lapisan terus diharungi dengan pelbagai mehnah dan tribulasi. Bermula dengan gerak kerja promosi, pengedaran sekurang-kurangnya 300 poster dan hampir 3000 flyers kepada seluruh masyarakat kampus bagi membangkitkan roh Program 10 Tahun Kelab Iqra .


Bertemakan "Smile with K.I", Kelab Iqra membuatkan warga UTHM khususnya Mahasiswa terlibat dengan program secara sukarela. Kehadiran kuliah fiqh Nisa' pada tengahari jumaat tidak kurang hebatnya. Disusuli dengan Seminar Hub Halal pada sebelah malamnya. Selepas melihat kehadiran di setiap sub program yang dijalankan, Pengarah Program 10 Tahun Kelab Iqra, Saudara Mohd Fakhairie bin Ibrahim berpendapat "Saya merasakan Kelab Iqra memegang amanah yang berat untuk membawa mahasiswa mengenal semula kehidupan sebagai seorang mahasiswa Islam. Perkara ini saya lihat apabila mahasiswa sebenarnya dahagakan suasana (biah) yang baik (solehah) di UTHM." Disokong pula oleh Presiden Kelab Iqra, Saudara Mohd Hadi bin Abdul Rahman dipetik sebagai berkata " Saya pohon pihak universiti dapat menyediakan beberapa peluang kepada mahasiswa untuk terlibat dalam program-progam yang membina rohani dan intelek Islam di masa akan datang".

Program 10 tahun Kelab Iqra diakhiri dengan suasana sederhana pada Kelas Pengajian Integriti Islam 21 Mac yang lalu. Majlis Tertinggi Kelab Iqra mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat khususnya mahasiswa-mahasiswi Islam UTHM. Tidak lupa juga kepada semua pihak pentadbiran universiti yang memberi kerjasama di dalam program ini khasnya kepada Pusat Islam, Pejabat Hal Ehwal Pelajar, Pejabat Bendahari, Pejabat Pengurusan Harta Bina dan lain-lain. Semoga jalinan ukhwah yang dibentuk dalam pelbagai situasi akan menjadikan universiti kita lebih dikenali.-iqrakini

0 comments:

Post a Comment