Pages

Subscribe:

Sunday, March 8, 2009

Generasiku

Tika diriku lemah...
Sahabatku ada untukku luahkan perasaan

Tika diriku goyah...
Aku harus kuat kerana aku pembawa agama

Tika diriku terluka...
Aku harus tabah kerana aku mujahid muda

Tidak perlulah aku terasa dengan kerenah sahabatku
Tidak perlulah aku berprasangka pada sahabatku
Tidak perlulah aku bersengketa dengan sahabatku

Hanya kerana istilah "Andainya manusia itu serupa"
Tidak mencorak warna dunia kita
lalu mencetuskan perasaan "Sahabat tidak datang menjelma"
saat diri memerlukannya

Aku tahu...
Sahabat Rasul juga tidak sama sifatnya
Lihatlah bagaimana sifat Abu Bakar
Renungkan pula sifat Umar
Semangat Ali dan Uthman yang membakar
Kerana inilah indahnya ciptaan Tuhan

Aku mengingati sahabat sefikrah
Istiqamahlah dalam perjuangan dakwah
Kerana perjuangan adalah ibadah
Di sini kita telah berikrar
Inilah "Jalan Yang Ku Pilih"

Untuk membina sebuah Generasi...
Yang akan terus tersemat di sanubari
Sehingga diri ini 'Tiada lagi'

0 comments:

Post a Comment