Pages

Subscribe:

Sunday, May 8, 2011

Haluan Cinta

Kau bermuram durja
Katamu aku tidak seperti biasa
Aku sudah seperti seseorang yang lain
Tidak mesra dengan hubungan yang dijalin

Kau ingin kita sentiasa berdua bersama
Supaya hubungan kita diredhai semua
Bagaimana dengan redha Pencipta?
Apakah dengan sebegitu kita berdua Allah redha?

Sengaja aku biarkan kita jarang bertemu
Sengaja jua kubiarkan kiriman mesej sesekali bertamu
Bukanlah bermakna kau disampingkan dari sudut hatiku
Tetapi ingin aku ‘tawazun’kan cinta antara kau dan aku
Seimbang dengan cinta yang Kekal Satu

Allah menciptakan kita
Penuh dengan segala sifat mulia
Kita dilahirkan juga ke dunia
Ibarat kain putih yang penuh sucinya

Janganlah biarkan cinta yang kita lakar
Menjemput redha Ilahi di landasan yang sukar
Biarlah cinta kita yang bermekar
Mendorong semangat ibadat yang membakar

Matlamat tidak menghalalkan cara
Matlamat tidak mengharamkan fitrah manusia
Tetapi matlamat itu perlu kena caranya
Cara yang seiring dengan fitrah manusia
Dan tidak kesampingkan suruhan yang Esa
Itulah haluan cinta yang perlu kita bina


~Helme Zulkipli : 08/05/2011 : Ahad : 11:33pm~


0 comments:

Post a Comment